onsdag 9 februari 2011

D.9 februari

Dagens fråga: Mig o ridningen.

Usch, vilken tråkig fråga med tanke på att jag inte rider längre.

Men jag har ridit....MASSOR!!
Tror jag började rida när jag skulle fylla 6 år på Röinge Ridskola o där red jag så fort jag fick chansen till jag började 5:an i Sösdala. Då fick jag samtalet från en man som hade hästar Sandåkra o han behövde en tjej som tog hand om hans ena häst Polly. Han hade bara hästarna o lät andra ta hand om dom så man hade hästarna som sina egna. Jag fick lilla Polly, vilket var perfekt då hon var ganska liten o jag var kort i rocken:)
Det var då jag träffade Tina för hon hade hand om Skrållan som var Pollys föl...eller ja, då var ju inte Skrållan föl längre.
Jag o Tina fann varandra o vi var ute o red varje dag timmar i sträck. Vi byggde hinder mitt i skogsvägar så alla var sura o vi hittade nya ridbanor o hade så jäkla roligt, så det går inte att beskriva.

Jag fick dessvärre sen byta upp mig mot den jävligaste hästen, Dockan. Fjantigt namn o det passade verkligen inte in på det hästskrället. Hon var jävlig, men ändå så go....o fet:) Många avkastningar, men många priser i hopptävlingar blev det med henne genom alla år vi red tillsammans.

Tyvärr blev det även så att när jag träffade Daniel så la jag ridningen åt sidan o ett tag slutade jag rida helt, till mannen som hade hästarna tjatade på mig att komma tillbaka o ta hand om en annan häst. O hon var så snäll, men värdelös på att hoppa. O det var hoppningen som intresserade mig mest. Inga av mina vänner red, Tina hade flyttat till Karlskrona, så skogsritter var den enda möjligheten med ridningen o det tilltalade inte mig något så värst mycket, vilket jag ångrar nu i efterhand. O detta e inte nån skrytning, men jag var väldigt duktig på hoppning. Hoppade 1.60 utan problem, tog många priser o gav allt inom hästsporten. O skulle även varit med i PonnyAllsvenskan med Dockan, men jag valde tiden med Daniel framför ridningen o det ångrar jag på ett sätt. Han hade fullt upp med fotbollen o när han inte spelade så hade jag ridningen vilket då gjorde att vi inte träffades så ofta. Därför valde jag att lägga av..

Usch, så dum man kan vara!!

Inga kommentarer: