tisdag 8 februari 2011

D.8 februari.

Dagens fråga: Mig o min skolgång.

Ja, det var ju ett tag sen man tog studenten. 1998 tog jag på mig min för stora studentmössa o såg ut som en busschaufför.
Men det hann bli några skolor innan dess.

Lågstadiet gick jag i Hässleholm på Ljungdalaskolan. Även fyran gick jag där, men sen träffade mamma sin fd man Affe o vi flyttade till honom i Sösdala lagom till årskurs 5 började.
7:an på högstadiet gick jag på Vannarödskolan i Sösdala. Hade jättebra betyg med 4:or o 5:or i alla ämnen...förutom i idrott.
Men i åttan blev jag tillsammans med Daniel, Felicias pappa (d.11/9 1993) o det blev då att jag struntade i skolan o mina betyg sänktes kraftigt. Så jäkla onödigt. Men jag brydde mig inte då.

Gymasiet gick jag på Linnéskolan i Hässleholm, Handel & Administrationsprogrammet. Förstår inte varför för det intresserade mig inte ett dugg!!
Första året hade jag IG i alla ämnen (det var året dom ändrade betygsättningen från siffror till bokstäver). Dom sänktes inte för att jag var kass eller så, utan för att Daniel åkte till Holland i september för att spela med Feyenoord o jag saknade honom så otroligt att jag struntade i skolan o skolkade faktiskt. Låg bara hemma o tyckte synd om mig själv. Sen beslöt jag mig för att flyga till Holland i tre veckor okt-nov o det godkändes inte av rektorn pga min redan då så höga frånvaro, men även det struntade jag i o flög som en blixt till Holland. Skulle egentligen blivit avstängd från skolan pga att jag åkte, men när jag kom hem igen så kom jag undan med en varning. Tog tag i skolan o fortsatte resten första året, andra o tredje med VG i alla ämnen....utom idrott o matte.

1998 tog jag studenten o herrejisses så full jag var:(!! Pinsamt!! Men attans så roligt jag hade:)
Efter skolan började jag jobba lite smått MQ, o sen började jag som servitris på Stadshotellet i Hässleholm.
Sen flyttade Daniel till Växjö för att spela med Öster o även om jag inte flyttade med så började jag studera en termin psykologi på Växjös Universitet på distans. Jag var ju praktiskt taget alltid i Växjö.

Efter det så har det blivit ytterligare en kurs i sociologi på Kristianstads universitet o funderar faktiskt på att börja utbilda mig till något inom Inredning nu när min mammaledighet går ut. I Växjö då. Älskar Växjö!! Så härlig stad!!

Det var min tråkiga skolgång det:)

Inga kommentarer: