tisdag 15 februari 2011

Äta själv o läxor

Idag fick Noel äta vår mat..osaltad såklart. Burkmaten var slut, märkte jag, så Lilleplutt fick äta ris, kycklingfile o bearnaisesås. Men det verkade han tycka om så jorden gick inte under:-) Eftersom det var annan mat så fick han äta själv idag o det blev en stor succé, kan jag lova:-) Som han njöt!! Inte för att han fick upp så mycket med skeden, eller han fick inte upp något alls med skeden ska jag kanske säga, men han åt hjärtligt med händerna..
Så han fick päronpure till efterrätt, men det hjälpte jag honom med.

Sen har jag hjälpt sessan med läxorna. Mer än hälften av matten e klar o Tio ord i veckan klarade hon galant. Hon har blivit så duktig. Stolt hönsmamma e jag minsann.


Sessan e inte alltid så glad:-)

Nu ska jag titta färdigt på G.I Jane, har aldrig sett den filmen så nu tvingar Fredrik mig att se den. Hoppas jag klarar att hålla mig vaken genom hela filmen. Jag känner mig redan sova-trött..

Inga kommentarer: