torsdag 10 februari 2011

D.10 februari.

Dagens fråga: Min familj.

Den här frågan tycker jag inte om. Inte för att jag inte gillar min familj, utan för att min familjehistoria e så in i helsikes besvärlig o invecklad. Jag ska göra ett försök att förklara, men som alla andra så kommer ni antagligen att se ut som ett frågetecken när jag e klar..

Min mamma, som jag älskar så otroligt mycket, e den bästa!! Hon fick mig tillsammans med en man som heter Lars när hon bara var 16 år gammal. Mamma o Lars fortsatte inte sitt förhållande o när jag var runt 2 månader så träffade mamma Bengt. Eftersom jag inte hade någon kontakt med Lars alls o växte upp med Bengt, så blev Bengt min pappa o kommer alltid att vara. Han har alltid sett mig som sin dotter o har alltid funnits där för mig på ett sätt som jag e så otroligt tacksam över. Sättet hans familj tog sig an mig är obeskrivbart härligt!! Finns inga ord som kan förklara för mig hur det känns.

Tyvärr fick inte mamma o pappa några barn tillsammans på det "biologiska" viset, så med dom blev jag syskonlös..
Men under tiden fick min biologiska pappa 3 barn med sin fru: Linda, Marcus o Filip.
Linda ska nu få barn om några månader:) Lite kontakt har vi via blogg o FB, men inte mer tyvärr:(

Där har vi 3 syskon...än så länge, men jag e långt ifrån klar:)

Mamma o pappa skildes när jag var 7 år, tror jag. Sen träffade pappa Katarina när jag var närmare 10 tror jag o dom fick barnen Robert, som i år fyller 20, Rebecka som i år fyller 17 o Filip tror jag fyller 14. Förlåt om jag har fel. Jag o åldrar går inte ihop.

Nu e vi uppe i 6 syskon.

Mamma träffade Affe som ni vet, o dom fick 4 barn tillsammans: Jessica, som fyller 19, Amanda som fyller 17 (en vecka efter Rebecka), Angelica som fyller 16 o Jennie som fyller 13. Amanda, Angelica o Jennie e underbaringarna som e här mest o vi har en sån otrolig kontakt.

Nu e vi uppe i 10 syskon.

Men sen skildes mamma med Affe, o pappa från Katarina. Pappa har inte fått några fler barn, men mamma träffade sen Bobo o när Felicia fyllde 1 år så var mamma gravid igen.
Med Bobo fick hon två barn: Samuel som fyllde 8 precis, o Ebba som fyller 7...tror jag:S

Nu e vi uppe i 12 syskon.

Men sen skildes även min biologiska far sig från sin fru o gifte om sig med Ingrid o de har fått en liten tjej för några år sen, Tess vet jag att hon heter. Tyvärr vet jag inte hur gammal hon är, bara att hon e väldigt söt.. Jag har träffat henne en gång när jag var i Helsingborg med lillebror Marcus o hälsade på Lars, Ingrid o Tess. Då var Tess bara närmare halvåret. Vi var även hos Anita o där träffade jag även Linda:) Det e Liindis i min blogglista:) Filip såg jag bara som hastigast.

Så...13 syskon kom vi fram till att det blev. Herrejisses!! Har jag glömt nån:)?

Sen har jag såklart min lilla familj här hemma:) Min Fredrik, Min Felicia o Min Noel:)
Både jag o Fredrik vill ha fler barn, 2 till, sen får det vara bra för min del. Sen ser vi fram emot barnbarn:)

1 kommentar:

Lindis sa...

Det var kul att få det uträtt, Nu har man lite koll på läget. ;)
Tess fyllde 6 år i december.
Kan inte vara lätt att hålla rätt på alla, men de viktagaste är dom man växt upp med och dom man har i sitt liv och sin vardag, de andra(som jag o mina syskon) får man se som bonus eller hur! :)
En fin helg till er!